More

    Κώστας Εγγλέζος: Διλήμματα στις αναπτυξιακές ηλικίες

    -

    Αφορμή για να παρουσιάσω αυτό το θέμα, ήταν η κωδικοποίηση όλων των διλημμάτων που αντιμετώπισα ως αναπτυξιακός προπονητής τα τελευταία τριάντα χρόνια. Φαίνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις υπέπεσα σε λάθη. Λάθη που παρουσιάζοντάς τα σήμερα, ίσως οι νεαρότεροι προπονητές τα αξιοποιήσουν προς προβληματισμό.

    Δίλημμα 1: Ο ετήσιος προπονητικός σχεδιασμός καταρτίζεται με κατεύθυνση τον πρωταθλητισμό; Ή με την τελειοποίηση της τεχνικής και την σταδιακή βελτίωση των αδυναμιών όλων των παιδιών της ομάδας;

    Η πρώτη προσέγγιση πιστεύω συνδέεται άμεσα με τις προσωπικές μας φιλοδοξίες και έχει ως μετρήσιμη επιτυχία την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Η δεύτερη σαφέστατα είναι μία παικτο-κεντρική προσέγγιση, που έχει ως μετρήσιμη επιτυχία, την δυνατότητα να επιλεγεί αριθμός παικτών στις εθνικού επιπέδου δραστηριότητες, όπως επίλεκτα κλιμάκια, Εθνικές Ομάδες Κ14, Κ16, Κ18. Επίσης με την δεύτερη κατεύθυνση διασφαλίζεται ότι όλα τα παιδιά θα προπονηθούν σε ένα περιβάλλον ίσων ευκαιριών, κάτι που ο πρωταθλητισμός δεν μας διασφαλίζει, αφού ως κριτήριο συμμετοχής έχει την κατάσταση των παιδιών τη δεδομένη περίοδο. Η δεύτερη κατεύθυνση επιπρόσθετα παρέχει την δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να μεταβούν με μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στο επόμενο αγωνιστικό επίπεδο.

    Σίγουρα θα υπάρξουν αντιδράσεις, κυρίως από αυτούς που ακολουθούν την πρώτη κατεύθυνση, οι οποίοι θα ισχυριστούν ότι μπορούν να πετύχουν και στους δύο τομείς. Το σέβομαι, όμως για ένα πολύ απλό λόγο είναι αδύνατον: Ο ΧΡΟΝΟΣ!

    Θα ήθελα να υπενθυμίσω σε όλους ότι αρκετές δεξιότητες μπορούν μόνο να αναπτυχθούν σε συγκεκριμένες βιολογικές περιόδους των παιδιών. Άρα δεν είναι θέμα προπονητικών ικανοτήτων, ούτε επιπρόσθετων ατομικών προπονήσεων, ούτε και αύξησης της διάρκειας της ημερήσιας προπόνησης.

    Θυμάμαι πριν αρκετά χρόνια, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω στα πλαίσια διαλεκτικού μαθήματος του τέταρτου έτους της Ανώτερης Σχολής Προπονητών της Σερβίας, ακριβώς αυτά τα διλήμματα που δημιουργούνται λόγω στενότητας ΧΡΟΝΟΥ. Ομολογώ ότι είχα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Τα μαθήματα είχαν παρακολουθήσει επίσης οι Μιχάλης Μιχαήλ, Τάκης Μιραλλάης, Κωνσταντίνος Φιλιππόπουλος, Μαργαρίτα Μωυσέως και Έλενα Βασιλείου (αρχηγός αποστολής). Με τον Τάκη και τον Μιχάλη, συζητούμε αυτό το θέμα μέχρι σήμερα και αυτό που και οι τρεις συμφωνούμε απόλυτα, είναι ότι στην ανάπτυξη, ο προπονητής πρέπει να είναι το μέσο ανέλιξης των παιδιών και όχι μέσω των παιδιών, η ανέλιξη του προπονητή.

    Αυτά για σήμερα, στο επόμενο κείμενο άλλο ένα προπονητικό δίλημμα.

    – Κώστας Εγγλέζος

    spot_img

    Τελευταία Νέα

    Μπαρτζώκας: «Εξαιρετική εμφάνιση αμυντικά και επιθετικά»

    Ο Ολυμπιακός ήταν άκρως ισοπεδωτικός κόντρα στην Βίρτους Μπολόνια την οποία και διέσυρε με το εξωφρενικό 117-71. Ο Γιώργος...

    Μακάμπι: Νοκ αουτ για έναν μήνα ο Μπόλντγουιν

    Ο Γουέιντ Μπόλντγουειν ταλαιπωρείται από θλάση και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μαγνητικής τομογραφίας θα αναγκαστεί να μείνει εκτός...

    Παρτιζάν: Χοντρό επεισόδιο Αμπράμοβιτς με οπαδούς της Παρτιζάν

    Παρατράγουδα σημειώθηκαν αμέσως μετά την λήξη του σερβικού ντέρμπι για την Ευρωλίγκα ανάμεσα στην Παρτιζάν και τον Ερυθρό Αστέρα...

    Ολυμπιακός: Πρόστιμο 1.900 ευρώ για το ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό

    Με χρηματικό πρόστιμο ύψους 1900 ευρώ τιμωρήθηκε ο Ολυμπιακός για τα όσα συνέβησαν στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό στο...

    Διαβάστε επίσης...Σχετικά
    Προτεινόμενα για εσάς